Friday, June 24, 2016

Raw


http://lineh.dk/opskrifter/category/kager-uden-mel-og-sukker/

Jeg kan ikke lide rosiner, jeg hader dem faktisk. Jeg bryder mig i det hele taget ikke om tørret frugt. I don't get it. Altså jeg kan lide frisk frugt, men det ikke sådan at jeg craver det. Faktisk craver jeg kun usunde ting,  Pepsi Max, chokolade, chips og fløde havarti. Men jeg gad virkelig godt, at jeg var typen, som elskede tørret frugt og øko ingefær shorts. Jeg har dog lært mig selv, at komme igennem et par matcha grøn the shorts i løbet af dagen (og det er ikke pga smagen!) Anyway jeg har simpelthen taget for meget på, og har spist for meget chokolade. Så jeg prøver at finde alternativer til chokoladen. Så har prøvet de her Raw bites, som faktisk blev okay. Jeg prøvede at peppe den lidt op med smeltet mælkechokolade, men det skal altså være mørkt chokolade. De var faktisk bedre uden chokolade(?!) Så er man ny begynder indenfor raw - kan de her anbefales.
75 g tørrede dadler uden sten
25 g rosiner
1 dl kogende vand
80 g kokosmel
3 spsk kakao
  1/2 spsk kanel
2 spsk kokosolie
 Kom dadler og rosiner i en lille skål og klem dem godt sammen på bunden. Hæld så det kogende vand over og dæk skålen til. Sæt på køl i mindst en time; gerne natten over. 
Tag dadler og rosiner op af væsken og blend dem sammen med resten af ingredienserne til en klæg masse på en foodprocessor. Se opskriften her
Form nu massen til en kvadrat på ca. 10 x 10 cm og med et par cm i højden (brug evt. en dejskraber til at forme og glatte med).
Sæt kvadraten på køl i mindst en halv time (hvis du former på et stykke bagepapir, er den nem at flytte). 
Tag kvadraten ud af køleskabet igen og skær den i mindre kvadrater: 25 stk. 
Drys stykkerne med kokosfibermel – så ser det ud som om, at det har sneet på dem. Sæt konfektstykkerne tilbage på køl og lad dem blive der, til de skal spises.


English: I dont like raisins, I actually hate them. I really dont like dried fruit. I dont get it. I mean I like fresh fruit, but it is not like I crave it. In fact I only crave unhealthy things, like Pepsi Max, chocolate, chips and Havarti cheese. I wish I was the type of person who loved dried fruit and ginger shorts....but I am not.  Anyway I've gained too much weight and eaten too much chocolate. So I am trying to find alternatives to chocolate.  I've tried these Raw bites which actually turned out okay. I tried to spice it up with melted milk chocolate, but it should've been dark chocolate. They were actually better without chocolate (?!) So if you are a newbie in the raw movement - I recommend these. 


75 grams dried dates without stones
25 grams Raisins
1 cup boiling water
80 gram Desiccated coconut
3 tablespoons cocoa
 1/2 tablespoon cinnamon
2 tablespoons coconut oil


Put the dates and raisins in a bowl and squeeze them down to the bottom. Pour the boiling water over and cover up the bowl. Stick in the fridge for at least an hour; preferably overnight.
Take the dates & raisins out of the water and blend them with the rest of the ingredients in a food processor until it is a firm mass. Put the mass in plastic food wrap and form it into a square and stick it in the fridge for an hour.
    Take out the mass from the fridge again and cut it into small squares and sprinkle coconut on it.

2 comments:

  1. Hej Sophie!

    Dejligt at høre, at du var glad for min raw cake. Jeg er dog lidt ked af at se, at blog-indlægget er uden henvisning til, hvor du har opskriften fra. Kan jeg ikke få dig til at tilføje en korrekt kildehenvisning samt link til originalopskriften: Raw cake?

    På forhånd 1.000 tak!

    KH Line

    ReplyDelete
  2. Hej Line beklager den ikke var på, ved ikke hvad der er sket. Der burde være styr på det nu. Min blog driller lidt for tiden!

    ReplyDelete