Wednesday, March 16, 2016

Min brudekjole


Jeg overvejede kort, om jeg skulle tage min brudekjole med på vintage messen. Men blev hurtigt enig med mig selv om, at jeg ikke kunne skille mig af med den. Jeg elsker nemlig den kjole, og hvordan den endte i mine hænder. Vi blev jo gift på graceland i 2014, hvor jeg bar min Betsy kjole.
 Da vi kom hjem fra USA, blev vi enige om, at vi også skulle giftes i Danmark. Og så gik jagten på min 'rigtige' brudekjole i gang. Problemet var( eller det der gjorde det svære) at jeg var gravid, og jeg var allerede vokset her og der. 
Nå men jeg fandt så en smuk kjole til 400kr i Vesterbro genbrug. Det var virkelig fin, men havde ikke strut kjole effekten (Som jeg er stor fan af) 
Jeg kunne jo ikke rigtig prøve den, og af en eller anden årsag, tænkte jeg ikke på at måle den. Jeg troede MEGET naivt, at jeg nok skulle komme i den kjole(den eneste i familien, der kunne passe kjolen var min nevø på 12 år?! )
Så den var ligesom NO GO!!
En dag da jeg var ude at gå, kom jeg forbi Vesterbro genbrug. Den var flyttet i nye lokaler, og jeg kiggede ind af vinduet, og fik øje på kjolen. Den hang bag noget andet, så jeg kunne slet ikke se den ordenlig. Butikken var selvfølgelig lukket. Jeg var tilbage hver torsdag og fredag i 3 uger, og desværre var den lukket hver gang. Et eller andet sted vidste jeg, at chancen for, at jeg kunne passe den var lille, og at den nok var alt for dyr. 
En torsdag eftermiddag gik jeg en tur med min søde svigerinde, Jana, og endelig var butikken åben. MEN jeg var jo stadig gravid....nærmere højgravid, så Jana hoppede i den. Den var for stor i taljen og og i barmen, hvilket betød at, der faktisk var en chance for, at jeg kunne passe den. Jeg holdte seriøs vejret, da jeg spurgte om prisen. 
500kr HALLO 500kr are u kidding me?
Blonden corsage delen var gået i stykker foran, men det kunne fixes. Så jeg købte kjolen og sendte den til en skrædder. Jeg fik først kjolen 2 uger før vores bryllup, og vidste ikke, om jeg kunne passe den. Damn jeg var nervøs, da min søster skulle lyne mig op. Men den passede perfekt og var faktisk lige præcis den brudekjole, jeg altid har drømt om.
Hvor vildt at jeg fandt drømmekjolen til 500kr og at den passede mig!

A looong story about how I found my wedding dress(that only cost me  75 Dollars)


No comments:

Post a Comment