Saturday, July 23, 2016

Fiskeri og Søfartsmuseet

Nu har jeg jo skrevet meget om,  hvor dårligt vejret har været. Men vi har faktisk været heldige, de dage hvor vi skulle på tur. Da vi tog fra Ringkøbing til Esbjerg var vejret gråt, koldt og regnede. Men det blev solskin og dejlig varmt, da vi kom ind på Fiskeri og Søfartsmuseet. Hvilket var fedt, men klaphat mor som jeg er, havde jeg hverken kasket, bøllehat eller solcreme med. Så jeg måtte ind i the giftshop og købe ind. NOTE TO SELF hav ALTID solcreme, kasket og bøllehat med i tasken!!
Søfarts museet er et rigtig fint sted. Der er masser af fisk, søløver, fiskekutter og alt hvad der hører til fiskeri, og selvfølgelig en stor legeplads. Det var en god blanding af det hele. Min svigerforældre og svigerinde havde sørget en dejlig madkurv, og vi fik en plads lige ved legepladsen. Så vi nød frokosten mens ungerne legede.
Fiskeri og Søfartmuseet var faktisk meget mere spændende, end jeg havde regnet med. Måske er det fordi jeg er fra Vestjylland, men synes det er et besøg værd både for voksne og børn.

English: We went to the Fisheries and Maritime Museum. They have lots of fish, sea lions, fishing boat and everything that belongs to fishing, and of course a large playground. It was a good mixture of everything. It was actually much more interesting than I had expected. Maybe it's because I'm from West Jutland, but think it's worth a visit for both adults and children.













No comments:

Post a Comment